Official Int. Sacred ForumOfficial Int. Sacred ForumOfficial Int. Sacred ForumOfficial Int. Sacred Forum
Official Int. Sacred Forum > English Community > Forum Rules  
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

 
 
Thread Tools Rate Thread Display Modes
Old 27.11.2009, 10:40   (permalink) #1
doberlec
Registered User
Trainee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 5
Exclamation Forum Rules



Deep Silver Community Verhaltensregeln
letzte Aktualisierung: 27. November 2009
  1. Gesetze
  2. Netiquette
  3. Lesbarkeit von Beiträgen
  4. Raubkopien, Cracks und illegale Downloads
  5. Rassistische und Diskriminierende Beiträge
  6. Pornographie
  7. Werbung und Fremdsupport
  8. Verherrlichung von Gewalt
  9. Beiträge nur im richtigen Forum
  10. Keine indivduellen Begrüßungsthreads
  11. Suchfunktion
  12. Inhaltsgleiche Themen vermeiden
  13. Cross- und Mehrfach Postings unterlassen
  14. Inhaltsleere Beiträge vermeiden
  15. Foren-Trolle
  16. Aussagekräftige Überschriften wählen
  17. Avatare
  18. Signaturen inklusive Bild/Banner
  19. Bilder in Beiträgen
  20. Account Mißbrauch
  21. Keine Verkäufe und sonstige Veräußerungen
  22. Die Ausnahmen von der Regel


  1. Gesetze
    Die Gesetze der Bundesrepublik Deutschland sind zu beachten. Eine Missachtung kann strafrechtliche Verfolgung nach sich ziehen.
    Die Administratoren und Moderatoren des Forums haben die Möglichkeit, relevante Daten zu erfassen, die bei Verstößen gegebenenfalls zur Identifikation des Verursachers herangezogen werden.


  2. Netiquette
    Beleidigungen und Beschimpfungen jeglicher Art gegenüber anderen Forenteilnehmern sind zu unterlassen.
    Wer dies ignoriert, kann aus dem Forum ausgeschlossen werden. Es gilt die allgemeine Internet Netiquette.


  3. Lesbarkeit von Beiträgen
    Beiträge sollten immer so geschrieben werden, dass andere User sie auch ohne Schwierigkeiten verstehen können. Dies beinhaltet eine leserliche Textform - möglichst mit Satzzeichen u.a. - sowie auch eine verständliche Sprache. Codes, unübliche Abkürzungen, Dialekte oder forenfremde Sprachen sollten möglichst unterlassen werden.
    Um dies zu gewährleisten, sollte jeder vor dem Abschicken seines Posts, diesen noch einmal gründlich durchlesen und auf Verständlichkeit und Leserlichkeit überprüfen!


  4. Raubkopien, Cracks und illegale Downloads
    Das Erfragen, Anpreisen, Bewerben und Verlinken von urheberrechtlich geschützten Inhalten zu illegalen Zwecken ist untersagt.
    Wer dies ignoriert, wird aus dem Forum ausgeschlossen.


  5. Rassistische und Diskriminierende Beiträge
    Beiträge, die zu Rassenhass und Volksverhetzung aufrufen, können zur strafrechtlichen Verfolgung führen. Die Diskriminierung von Geschlecht, Rasse und ethnische Herkunft, Religion, Weltanschauung, Behinderung, Alter, oder sexuelle Ausrichtung wird nicht geduldet!
    Ein Verstoß gegen diese Regel hat den Ausschluss aus dem Forum zur Folge.


  6. Pornographie
    Das Verlinken, Bewerben und Abbilden von pornografischen Inhalten wird nicht geduldet.
    Wer dies ignoriert, wird aus dem Forum ausgeschlossen.


  7. Werbung und Fremdsupport
    Jegliche Art kommerzieller Werbung und solche, die nichts mit dem Themenverlauf des Forums zu tun hat, wird nicht geduldet. Fremdsupport wird grundsätzlich nicht erteilt, dafür sind die Foren des jeweiligen Spieles da.
    Verstöße können je nach Grad dessen mit Sanktionen belegt werden.


  8. Verherrlichung von Gewalt
    Die Verbreitung, Verlinkung und Abbildung von gewaltverherrlichenden Inhalten ist untersagt.
    Wird dem zuwider gehandelt, kann dies einen Ausschluss aus dem Forum zur Folge haben.


  9. Beiträge nur im richtigen Forum
    Die Deep Silver Community verfügt über eine Vielzahl an Foren, die klar gegliederte Themenbereiche haben. Ihr seid aufgefordert, Beiträge bitte nur in dem zum Thema passenden Forum zu erstellen.


  10. Keine indivduellen Begrüßungsthreads
    Wenn ihr euch vorstellen wollt, könnt ihr das in diesem Thread tun. Alle anderen "Begrüßungsthreads" werden aus Gründen der Übersicht kommentarlos gelöscht.


  11. Suchfunktion
    Um eine optimale Hilfe zu gewährleisten und um dem Boardteam ein wenig die Arbeit zu erleichtern sollte man, bevor man eine Lösung für ein Problem sucht, die Suchfunktion des Forums verwenden, da es für viele Probleme bereits eine Lösung gibt.


  12. Inhaltsgleiche Themen vermeiden
    Um das Forum übersichtlich zu halten, sollen keine inhaltsgleichen Themen mehrfach begonnen werden. Jeder Nutzer des Forums ist angehalten, seine Beiträge in schon dafür existierenden Themen zu verfassen. Ausgenommen davon sind die einschlägigen Off-Topic-Threads.


  13. Cross- und Mehrfach Postings unterlassen
    Das Posten mehrerer Beiträge direkt hintereinander (ohne dass bereits jemand auf einen Post geantwortet hat) ist zu unterlassen. Cross-Posting, also das Verbreiten desselben Beitrags in mehreren Foren, ist zu unterlassen. Generell kann mit dem "Bearbeiten"-Button ein Beitrag jederzeit korrigiert und/oder ergänzt werden.


  14. Inhaltsleere Beiträge vermeiden
    Beiträge ohne informative Aussage sind zu vermeiden. Darunter fallen auch Beiträge, die nur 1-3 Worten bestehen (zb. zur Bestätigung des vorherigen Beitrages), sowie Smilie-Beiträge (Beiträge, die nur aus Smilies bestehen), Bumping-Beiträge (Beiträge, die durch die Zeiterfassung der jüngsten Antworten ausschließlich dazu dienen, Themen künstlich oben zu halten) sowie Mehrfach-Postings. Solche Beiträge werden grundsätzlich kommentarlos gelöscht.

  15. Foren-Trolle
    User die dadurch auffallen, die Foren als persönliche Bühne zu missbrauchen und mit ihren Beiträgen Unruhe stiften, werden vom Boardteam zur Ordnung gerufen. In schweren Fällen kann betreffenden Störenfrieden der Zugang zur Community temporär oder dauerhaft entzogen werden. Wir möchten damit die Qualität der Diskussionen auf konstantem Niveau halten und beleidigenden Inhalten (Flameposts) vorbeugen.


  16. Aussagekräftige Überschriften wählen
    Überschriften, die ausschließlich neugierig machen sollen und gegenteiligen Inhalt aufweisen sind zu unterlassen. Dies schließt auch den Einsatz von Großschreibung (CAPS bzw. SHOUTING) in Überschriften ein. Einschlägige Präfixe sorgen für Klarheit.


  17. Avatare
    Avatare unterliegen folgenden Beschränkungen:
    Der Avatar darf nicht größer sein als 120x120 Px und nicht größer als 80kB. Animierte Avatare sind nicht erlaubt. Avatare die nicht den Regeln entsprechen, werden gelöscht!
    Bereits vor dem 1.12.2009 vorhandene Avatare, die nicht diesen Vorgaben entsprechen, müssen vom jeweiligen User angepasst werden.


  18. Signaturen inklusive Bild/Banner
    Signaturen unterliegen folgenden Beschränkungen:
    Die gesamte Signatur darf sechs Zeilen normaler Textgröße (entspricht also max. 110 Pixel Höhe) nicht überschreiten! Zudem darf eine Signatur nicht größer als 100kB sein, dies gilt insbesondere für Bilder in der Signatur, die übergreifend nicht breiter als 640 Pixel sein dürfen. Auch hier sind Animationen jeglicher Art untersagt! Signaturen die nicht den Regeln entsprechen, werden gelöscht!
    Bereits vor dem 1.12.2009 vorhandene Avatare, die nicht diesen Vorgaben entsprechen, müssen vom jeweiligen User angepasst werden.


  19. Bilder in Beiträgen
    Bilder in Beiträgen unterliegen folgenden Spezifikationen:
    Erlaubt sind maximal 2 Bilder im JPEG, JPG, GIF, PNG Format, mit maximal 800x600 Pixel (Breite x Höhe). Auch ist drauf zu achten, dass die Dateigröße so klein wie möglich gehalten wird, und 1 MB in keinem Fall überschreitet. Bilder in höherer Anzahl oder mit einer höheren Auflösung sind generell als URL-Link oder als verlinktes Thumbnail zu posten.


  20. Account-Missbrauch
    Um eine Manipulation von Gewinnspielen und Abstimmungen auszuschließen, darf pro User nur 1 Account im Deep Silver Forum angelegt werden! Die Einhaltung dieser Limitierung wird via Software und in Stichproben überprüft. Sollte der Verdacht bestehen, das ein zweiter Account angelegt wurde, wird die betreffende Person von einem Administrator benachrichtigt und um Aufklärung gebeten. Die Administration behält sich alle weiteren Schritte (bis hin zum Ausschluß) vor. Bei Verdacht auf einen Account-Missbrauch, wird der neue Account von der Forensoftware automatisch gesperrt.


  21. Keine Verkäufe und sonstige Veräußerungen
    Das Anbieten oder das Suchen von Waren gegen Entgelt jeglicher Art ist im Forum nicht gestattet. Dies gilt unabhängig davon, ob es sich hierbei um von Deep Silver / Koch Media GmbH vertriebene Produkte handelt oder nicht.
    Ein Beispiel hierfür ist der Verkauf von gebrauchten Spielen gegen Echtgeld oder Spielgeld.
    Natürlich sind Gefälligkeiten von und für die Community davon ausgenommen, solange sie nicht mit Echtgeld vergütet werden (z.B. Skins, Avatare, Banner, etc.).


  22. Die Ausnahmen von der Regel
    In Einzelfällen, die nicht von den hier vorliegenden Regeln erfasst sind, entscheiden die Administratoren und Moderatoren auf Grundlage der vorliegenden Fakten.


Zusätzliche allgemeingültige Regeln:
Internet Netiquette ( http://www.chemie.fu-berlin.de/outerspace/netnews/netiquette.html )
Wie man Fragen richtig stellt ( http://www.tty1.net/smart-questions_de.html )


Änderungen und Erweiterungen dieser Regeln behält sich die Administration vor. Die Administration ist nicht verpflichtet die Benutzer über Änderungen zu informieren.





Deep Silver Community Rules of Conduct
last Update: November 27th 2009
  1. Laws
  2. Netiquette
  3. Legibility of posts
  4. Warez, cracks and illegal downloads
  5. Racist and discriminatory posts
  6. Pornography
  7. Advertisement and thirdparty support
  8. Glorification of violence
  9. Posting in the correct forum
  10. No individual welcome-threads
  11. Searching
  12. Avoiding post with similar topics
  13. Avoiding cross- and multi-postings
  14. Avoiding nonsense posts
  15. Forum-Trolls
  16. Choosing meaningfull captions
  17. Avatars
  18. Signatures incl. picture/banner
  19. Pictures in postings
  20. Account Violations
  21. No sales and other disposals
  22. Exception to the rule

  1. Laws
    You must abide by the german law. Any contempt may result in legal prosecution. The administrators and moderators of this messageboard are allowed to collect the data which is needed to identify the originator.


  2. Netiquette
    Defamation and insulting other users in this messageboard is forbidden. You will be excluded from the messageboard by the administrators if you don't comply to this rule. Please look at the Internet Netiquette for examples!


  3. Legibility of Posts
    Posts should be written in a way, that everyone can understand easily. This is including a legible style - with punctuation marks and so on - and also a comprehensible speech. Codes, unusual abbreviations, dialects and board-foreign languages should be avoided as far as possible.
    You should read each of your Posts again carefully, before you make it public, to ensure its legible and understandable quality!


  4. Warez, cracks and illegal downloads
    The request, linking, embedding and advertising of illegal material (Warez, Cracks, and other Copyright infringement) is strictly forbidden. You will be excluded from the messageboard by the administrators if you don't comply to this rule.


  5. Racist and discriminatory posts
    Posts which are advocating racism and sedition are forbidden and will result in legal prosecution. The discrimination of racial minorities, religion, gender, philosophy of life, disability, age, sexual preference is strictly forbidden. You will be excluded from the messageboard by the administrators if you don't comply to this rule.


  6. Pornography
    The request, linking, embedding and advertising of pornographic Content is strictly forbidden. You will be excluded from the messageboard by the administrators if you don't comply to this rule.


  7. Advertisement and thirdparty support
    Any kind of commercial advertising as well as advertisements not related to the forum themes are not allowed. We won't do support for any game which isn't directly from or related to Deep Silver. Infringements will be punished according to their degree.


  8. Glorification of violence
    Spreading, linking and embedding of advocated violence is not allowed. You will be excluded from the messageboard by the administrators if you don't comply to this rule.


  9. Posting in the correct forum
    The Deep Silver Community features a number of different forums. Each forum has a purpose and we expect you to post the topics in the right forums. If you happen to place a post in a wrong forum, a moderator or administrator will move the post accordingly.


  10. No individual welcome-threads
    Please use this thread to introduce yourself to the Deep Silver Community. Chaos would commence if every user start his/her own "hello world"-topic. All individual "hello world"-threads are going to be deleted by the boardteam without prior warning.


  11. Searching
    This messageboard has an excellent search function. Please use this tool to look for topics that might answer your question, before you start a new thread on your own. The chances are high that a person had a similar question before. The advantages are a) you might get a faster answer and b) this will also avoid that the same questions are asked over and over again.


  12. Avoiding post with similar topics
    Please refrain from posting the same topic over and over again. Just use the search function and you might find a thread which already covers your topic.


  13. Avoiding cross- and multi-postings
    The creation of multiple thread with the same question/request/comment in one or several forums is a big no-no on our messageboard. Only the quality of the post determines if you get attention or not. Besides, if there is no one who knows an answer to your problem, there is no reason to keep the post on the most important slots.


  14. Avoiding nonsense posts
    Nonsense posts are not welcome here. That also applies to so called Smiley-Posts which consist of only a smiley or one-two words. We don't count the amount of posts you gathered, therefore is no need to spam or bump topics back to the top. Those messages are going to be deleted by the boardteam without warning or notification!


  15. Forum-Trolls
    Trolls won't be happy in our community since we don't condone their existance. This messageboard may not be used as a showstage for self-adulation. Users which are constantly disrupting discussions with flameposts will be dealt with, and may even be excluded from the community.


  16. Choosing meaningful captions
    Captions, that are supposed to lure the visitor to read the post, and may lead him to a complete different subject are not allowed. The same rule applies to extreme capitalisation (CAPS & SHOUTING) in subject lines.


  17. Avatars
    All custom avatars must comply to these specifications:
    Your custom avatar may not exceed 120x120 Px (height&width) or 80kB (filesize). The use of animated avatars is forbidden, since they distract too much from the text, and this is what this messageboard is all about. You may be excluded from the community if you don't follow this rule. Animated Avatars will be deleted without notification!


  18. Signatures incl. picture/banner
    All signatures must comply to these specifications:
    The whole signature may not exceed 110x640 Px (height&width) as well as 100kB (filesize). The use of animated signatures is forbidden. Animated Signatures will be deleted without notification!


  19. Pictures in postings
    All posts with pictures must comply to these specifications:
    A maximum of 2 pictures per post in JPEG, JPG, GIF, PNG format. The pictures may not exceed 800x600 Px (width&height) or 1MB (filesize). If you got bigger pictures please do not embed them into the post, but supply a link to the picture, so that the users may decide for themselves if the download of the picture is needed. As always, please keep in mind that many people don't have access to a broadband internet connection, and keep your files as small as possible.


  20. Account Violations
    We're very ambitious to keep everything fair and clean on this forum. To ensure that polls and sweepstakes are completely fair, only ONE account per user is permitted! We will check the database frequently via some software for people with two or more accounts so be warned, don't try it! If you are suspected to have more than one account, you will be contacted by an admin about the possible account violation and you will get the chance to state your case. Please be aware that you might also be banned from this community if you're using more than one account. If a second account is detected, it will also get "frozen" by the board software until the matter is sorted out.


  21. No sales and other disposals
    It is not allowed to search for or offer products for payment of any kind. This applies indepedently to the fact whether the product is published by DeepSilver/KochMedia or not.
    For example: The offering of used games for real money or game-money.
    Excluded from this rule are favours from and for the community, as long as they are not payed with real money. (like skins, avatars, banner and so on)


  22. Exception to the rule
    There may be exceptions to the rules posted above, but only the boardteam may decide on a case to case basis, if an exception is the right way to go! If there is the need to "bend" one rule, we got a **** good reason to do so.


Additional guidelines:
Internet Netiquette ( http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt )
How To Ask Questions The Smart Way ( http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html )


The administration may change, modify or extend the rules at any given time. Prior notifications for the users are not provided.





Regole di comportamento della community Deep Silver
Aggiornamento: Novembre 2009
  1. Leggi
  2. Netiquette
  3. Leggibilità dei post
  4. Warez, cracks e download illegali
  5. Post discriminatori o razzisti
  6. Pornografia
  7. Pubblicità e supporto di terse parti
  8. Glorificazione della violenza
  9. Postare nel forum corretto
  10. Thread di presentazione
  11. Ricerca
  12. Evitare i post con argomenti simili
  13. Evitare crossposting e multiposting
  14. Evitare i post senza senso
  15. Forum-Troll
  16. Utilizzo sensato delle maiuscole
  17. Avatar
  18. Firme e Immagini
  19. Immagini nei post
  20. Regole dell’account
  21. Eccezioni alle regole eccezionale to the rule

  1. Leggi
    E’ necessario attenersi alle leggi tedesche. La violazione di tali leggi può portare ad azioni legali. I moderatori di questo forum sono autorizzati a raccogliere i dati necessari all’identificazione di ogni eventuale trasgressore.


  2. Netiquette
    E’ proibito insultare e diffamare gli altri utenti di questo forum. Chiunque violi ripetutamente questa semplice regola di convivenza civile verrà escluso dal forum. Per ulteriori dettagli consultate la Internet Netiquette!


  3. Leggibilità dei post
    I post devono essere scritti in modo che chiunque possa leggerli senza problemi. Questo include uno stile comprensibile (es. Punteggiatura) e una formattazione leggibile. Abbreviazioni, codici, espressioni gergali e dialettali dovrebbero, per quanto possibile, essere evitati.


  4. Warez, cracks e download illegali
    E strettamente proibito chiedere, linkare o pubblicizzare materiale illegale (Warez, Cracks, e alter forme di violazione del Copyright). Violare questa norma causerà l’esclusione immediata dal forum.


  5. Post discriminatori o razzisti
    I post che incitano alla discriminazione o al razzismo sono proibiti, e causeranno azioni legali. La discriminazione verso le minoranze razziali, religiose, verso le donne, verso una specifica filosofia di vita, verso i disabili, e verso gli omosessuali è proibita. I trasgressori verranno bannati dal forum.


  6. Pornografia
    E’ strettamente proibito chiedere, linkare o pubblicizzare materiale pornografico. I trasgressori verranno bannati dal forum.


  7. Pubblicità e supporto di terse parti
    Non è consentito pubblicizzare in modo esplicito prodotti che non siano correlati direttamente al forum. I prodotti non pubblicati da Deep Silver non vengono supportati. Le violazioni a questa norma verranno punite a seconda della loro gravità.


  8. Glorificazione della violenza
    E’ strettamente proibito fomentare, linkare o pubblicizzare comportamenti violenti. I trasgressori verranno bannati dal forum.


  9. Postare nel forum corretto
    La Community Deep Silver Community contiene diversi forum. Ciascuno di essi ha una funzione precisa ed è quindi importante che gli utenti postino i loro commenti nella sezione più appropriata. I moderatori hanno la facoltà di spostare eventuali post nel caso in cui ritengano che siano più adatti ad una sezione diversa da quella in cui sono stati postati originariamente.


  10. Thread di presentazione
    Per cortesia usate questo thread per presentarvi alla Community Deep Silver Community.


  11. Ricerca
    Questo forum ha una ottima funzione di ricerca. Prima di iniziare un nuovo thread controllate con questo strumento se nel forum esiste già qualcosa che possa rispondere alle vostre domande. Ci sono molte possibilità che un altro utente abbia già fatto una domanda simile in precedenza. I vantaggi sono che a) troverete più velocemente la risposta che state cercando e b) si eviterà che la stessa domanda sia fatta e rifatta più volte.


  12. Evitare i post con argomenti simili
    Per cortesia evitate di postare la stessa cosa di continuo. La funzione ricerca è molto utile per trovare i thread esistenti.


  13. Evitare crossposting e multiposting
    La creazione di thread multipli con le stesse domande o commenti in una o più sezioni del forum non è ben vista. E’ la qualità del post a determinare se riceverete attenzione o no, non il numero dei post.


  14. Evitare i post senza senso
    I post senza senso non sono ben visti, e questo include gli Smiley-Posts fatti solo da faccine. I moderatori del forum hanno la facoltà di cancellare post di questo tipo.


  15. Forum-Troll
    I Troll non sono benvisti nel nostro forum. Questa community non è il posto adatto per flame, consolewar o glorificazione personale. Gli utenti che ripetutamente verranno identificati come troll potrebbero essere bannati dal forum.


  16. Utilizzo sensato delle maiuscole
    Le maiuscole dovrebbero essere utilizzate solo per attirare I visitatori verso qualcosa che stanno cercando. L’uso fuorviante dei CAPS non è ben visto, così come il classico (CAPS & SHOUTING) nell’oggetto del post.


  17. Avatar
    Gli avatar personalizzati devono avere queste specifiche:
    Non devono superare i 120x120 Px (altezza&larghezza) o 80kB (dimensione). L’uso di avatar animati non è consentito. I moderatori possono bannare gli utenti che non si attengono a questa regola.


  18. Firme e Immagini
    Tutte le firme devono avere queste specifiche:
    La firma non deve superare i110x640 Px (altezza&larghezza) né 100kB (dimensione). L’uso di firme animate non è consentito. I moderatori possono bannare gli utenti che non si attengono a questa regola!


  19. Immagini nei post
    I post che contengono immagini devono avere queste specifiche:
    Sono consentite un massimo di 5 immagini per post in formato JPEG, JPG, GIF, PNG. Le immagini non devono superare i 800x600 Px (altezza&larghezza) o 1MB (dimensioni). Se volete postare immagini più grandi, per favore non inseritele nel post, mettere invece un link esterno all’immagine. Tenete sempre presente che molti utenti non dispongono di una connessione a banda larga.


  20. Regole dell’account
    E’ consentito un solo account per utente. Il database degli account viene controllato periodicamente per identificare eventuali duplicazioni. Nel caso venisse individuata un doppio account, i moderatori vi contatteranno per chiarire la situazione. I moderatori possono bannare gli utenti che non si attengono a questa regola!


  21. Eccezioni alle regole eccezionale to the rule
    La prima regola del forum è il buon senso. Ci potrebbero essere casi in cui le regole sopra elencate possono essere “piegate”, ma solo i moderatori hanno il diritto di fare questo caso per caso.





Charte de la communauté de Deep Silver
Dernière mise à jour : 27 Novembre 2009
  1. Législation
  2. Nétiquette
  3. Lisibilité des messages
  4. Logiciels piratés, cracks et téléchargement illégal
  5. Messages racistes et discriminatoires
  6. Pornographie
  7. Publicité et promotion de tiers
  8. Glorification de la violence
  9. Poster dans le bon forum
  10. Pas de fil de discussion personnel de salutations
  11. Recherche
  12. Éviter de créer plusieurs discussions sur un même sujet
  13. Éviter de multiplier le même message
  14. Éviter les messages absurdes
  15. Trolls sur les forums
  16. Choisir des titres explicites
  17. Avatars
  18. Signatures comportant une image/bannière
  19. Images dans les messages
  20. Violations de comptes
  21. Exceptions

  1. Législation
    Vous devez respecter la législation allemande. Tout manquement pourra donner lieu à des poursuites judiciaires. Les administrateurs et les modérateurs de ce forum de discussion sont autorisés à collecter les données nécessaires pour identifier l’auteur de propos délictueux.


  2. Nétiquette
    Il est interdit de diffamer et d’insulter les autres utilisateurs de ce forum de discussion. Ses administrateurs vous en excluront si vous ne respectez pas cette règle. Consultez le lien suivant sur la nétiquette d'Internet pour en savoir plus !


  3. Lisibilité des messages
    Les messages doivent être écrits de manière à pouvoir être compris facilement par tout le monde. Cela passe par un style clair (comportant des marques de ponctuation, etc.), ainsi que par un discours compréhensible. Évitez autant que possible d’utiliser codes, abréviations inhabituelles, dialectes et langues étrangères au forum.
    Relisez attentivement chacun de vos messages avant de le rendre public afin de vous assurer qu’il est bien lisible et compréhensible !


  4. Logiciels piratés, cracks et téléchargement illégal
    Il est strictement interdit de demander des fichiers illégaux (logiciels piratés, cracks ou tout autre fichier ne respectant pas le droit d’auteur), de fournir des liens vers des fichiers de ce type, d’en incorporer dans les messages et d’en faire la publicité. Les administrateurs de ce forum de discussion vous en excluront si vous ne respectez pas cette règle.


  5. Messages racistes et discriminatoires
    Les messages prônant le racisme et la sédition ne seront pas tolérés et donneront lieu à des poursuites judiciaires. Il est strictement interdit de discriminer quelqu’un en raison de son appartenance à une minorité raciale, de sa religion, de son sexe, de son mode de vie, de son handicap, de son âge ou de ses préférences sexuelles. Les administrateurs de ce forum de discussion vous en excluront si vous ne respectez pas cette règle.


  6. Pornographie
    Il est strictement interdit de demander du contenu pornographique, de fournir des liens vers des contenus de ce type, d’en incorporer dans les messages ou d’en faire la publicité. Les administrateurs de ce forum de discussion vous en excluront si vous ne respectez pas cette règle.


  7. Publicité et promotion de tiers
    Toute publicité commerciale, ainsi que toute publicité sans lien avec les thèmes du forum, est interdite. Nous ne ferons la promotion d’aucun jeu n’ayant pas de lien direct ou indirect avec Deep Silver. Les infractions seront sanctionnées en fonction de leur gravité.


  8. Glorification de la violence
    Il est interdit de diffuser du contenu prônant la violence, de fournir des liens vers des contenus de ce type ou d’en incorporer dans les messages. Les administrateurs de ce forum de discussion vous en excluront si vous ne respectez pas cette règle.


  9. Poster dans le bon forum
    La communauté de Deep Silver comprend différents forums ayant chacun un but. Nous attendons donc de vous que vous postiez vos sujets dans les bons forums. Si jamais vous postez un message dans un mauvais forum, un modérateur ou un administrateur le déplacera dans le forum approprié.


  10. Pas de fil de discussion personnel de salutations
    Veuillez utiliser ce fil de discussion pour vous présenter à la communauté de Deep Silver. Ce serait rapidement le chaos si chaque utilisateur créait un fil de discussion intitulé « Salut, tout le monde ! » Tous les fils de discussion de ce type seront supprimés par l’équipe du forum sans avertissement préalable.


  11. Recherche
    Ce forum de discussion propose une excellente fonction de recherche. Merci d’utiliser cet outil pour chercher les sujets susceptibles de répondre à votre question avant d’ouvrir votre propre fil de discussion. Il est en effet fort possible que votre question ait déjà été posée par quelqu’un. Une telle recherche a deux avantages :
    a. Elle vous permet d’obtenir une réponse plus rapidement.
    b. Elle permet d’éviter que les mêmes questions ne reviennent sans cesse.


  12. Éviter de créer plusieurs discussions sur un même sujet
    Abstenez-vous de créer un fil de discussion sur un sujet déjà abordé. En utilisant la fonction de recherche, vous trouverez probablement un fil de discussion traitant déjà du sujet qui vous intéresse.


  13. Éviter de multiplier le même message
    Vous devez absolument éviter de créer plusieurs fils de discussion avec la même question ou le même commentaire dans un ou plusieurs de nos forums. L’attention que les autres utilisateurs apportent à vos messages ne dépend que de la qualité de ces derniers. Par ailleurs, si personne n’a de réponse à vous apporter, il n’y a aucune raison de garder vos messages aux places les plus importantes.


  14. Éviter les messages absurdes
    Les messages absurdes ne sont pas appréciés sur ce forum. Cela vaut également pour les messages d’humeur qui ne contiennent qu’un smiley ou bien un ou deux mots. Nous ne comptabilisons pas le nombre de messages que vous postez, il est donc inutile de polluer les sujets ou de les faire remonter. Les messages absurdes seront supprimés par l’équipe du forum sans avertissement préalable !


  15. Trolls sur les forums
    Les trolls sont bannis de notre communauté. Ce forum ne doit pas servir de tribune pour satisfaire son ego. Les utilisateurs qui perturbent constamment les discussions avec des messages incendiaires seront sanctionnés et pourront même être exclus de la communauté.


  16. Choisir des titres explicites
    Il est interdit d’attirer l’attention des utilisateurs sur un sujet en utilisant un titre laissant entendre que l’on va parler de tout autre chose. Il en va de même pour la capitalisation excessive des titres de sujets, les majuscules étant assimilées à des cris.


  17. Avatars
    Tout avatar personnalisé doit respecter les critères suivants :
    L’avatar doit avoir une taille maximum de 120x120 pixels (hauteur et largeur) et un poids ne dépassant pas 80 ko. Il est interdit d’utiliser des avatars animés, car ils détournent trop l’attention des textes, qui sont la raison d’être de ce forum de discussion. Toute personne ne respectant pas cette règle pourra être exclue de la communauté. Les avatars animés seront supprimés sans avertissement !


  18. Signatures comportant une image/bannière
    Toute signature doit respecter les critères suivants :
    La signature complète doit avoir une taille maximum de 110x640 pixels (hauteur et largeur) et un poids ne dépassant pas 100 ko. Les signatures animées sont interdites et seront supprimées sans avertissement !


  19. Images dans les messages
    Tout message contenant des images doit respecter les critères suivants :
    Le message ne doit pas comporter plus de 5 images au format JPEG, JPG, GIF ou PNG. Ces images doivent avoir une taille maximum de 800x600 pixels (largeur et hauteur) et un poids ne dépassant pas 1 Mo. Si vous avez des images plus grandes, ne les incorporez pas dans votre message. Fournissez plutôt un lien vers les fichiers afin de laisser aux utilisateurs le choix de leur téléchargement. Beaucoup d’utilisateurs ne disposent pas d’une connexion haut débit à Internet, alors tâchez de fournir des fichiers aussi petits que possible.


  20. Violations de comptes
    Nous tenons à ce que tout soit juste et clair sur ce forum. Afin de garantir l’équité des sondages et des concours, chaque utilisateur n’est autorisé à ouvrir qu’UN SEUL compte ! Nous vérifierons la base de données fréquemment à l’aide d’un logiciel afin de repérer les personnes utilisant plus d’un compte, alors tenez-vous-le pour dit ! Si l’on vous soupçonne d’utiliser plusieurs comptes, un administrateur vous contactera pour vous donner une chance de vous expliquer sur cette possible violation de comptes. Notez que l’utilisation de plusieurs comptes peut aussi entraîner votre exclusion de la communauté. Si un second compte est détecté, il sera « gelé » par le logiciel de l’équipe jusqu’à ce que la situation soit clarifiée.


  21. Exceptions
    Des exceptions aux règles énoncées ci-dessus peuvent être admises, mais seule l’équipe du forum peut en décider au cas par cas ! Si nous décidons d’assouplir une règle, c’est qu’il y a une bonne raison pour cela.

Last edited by Llama8 : 10.03.2010 at 13:31.
doberlec is offline  
 


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Guide: Forum Etiquette Charles_the_Hammer Forum / Homepage Discussion 24 28.10.2008 10:08
Forum Basics FAQ NightWolfe Forum / Homepage Discussion 0 15.12.2006 13:38
Forum Basics FAQ NightWolfe S1 FAQ Section 0 15.12.2006 13:38


All times are GMT +2. The time now is 23:00.

Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.